Ώρα για ... διάλειμμα

Το ιστολόγιο των μαθητών της Στ Τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης (2009 - 2010).

Η Σήραγγα της Μάγχης

Στο Μάθημα της Γεωγραφίας μιλήσαμε για την σήραγγα της Μάγχης. Διαβάστε το παρακάτω κείμενο για να μάθετε περισσότερες πληροφορίες.

H μεγαλύτερη υποθαλάσσια σήραγγα του κόσμου βρίσκεται κάτω από το Στενό της Μάγχης, ανάμεσα στη Γαλλία και την Αγγλία. Πρόκειται για ένα εκπληκτικό τεχνολογικό επίτευγμα. Το μήκος της σήραγγας ξεπερνά τα 50 χιλιόμετρα και από αυτά τα 38 βρίσκονται κάτω από τον πυθμένα της θάλασσας.
Η σήραγγα του Σεϊκάν στην Ιαπωνία είναι λίγο μακρύτερη αλλά το μεγαλύτερο μέρος της βρίσκεται κάτω από τη στεριά. Η Σήραγγα της Μάγχης εγκαινιάστηκε το 1994 ως τμήμα ενός υπερσύγχρονου συστήματος επικοινωνίας μεταξύ της Μεγάλης Βρετανίας -και της ευρωπαϊκής ηπείρου.
Κατά τα τελευταία 200 χρόνια, οι μηχανικοί κατέθεσαν πολυάριθμες προτάσεις για τη σύνδεση διαμέσου της Μάγχης. Αρχικά προτάθηκε η κατασκευή μιας σήραγγας το 1802 και το 1872 σχηματίστηκε η πρώτη επιτροπή. Ορισμένοι μηχανικοί πρότειναν και την κατασκευή μιας γέφυρας επάνω από τη Μάγχη. Τελικά, το 1985, η γαλλική και η βρετανική κυβέρνηση ζήτησαν από τις κατασκευαστικές εταιρίες να καταθέσουν σοβαρές προτάσεις για τη διάνοιξη μιας σήραγγας. Ένα χρόνο αργότερα επέλεξαν το καλύτερο από τα εννέα σχέδια που υποβλήθηκαν.
Στην πραγματικότητα, η σήραγγα δεν είναι μια αλλά τρεις – δυο για τρένα και μια μικρότερη βοηθητική. Η διάνοιξη άρχισε από την αγγλική πλευρά το Δεκέμβριο του 1987 και από τη γαλλική πλευρά τρεις μήνες αργότερα. Τα τεράστια σκαπτικά μηχανήματα με τις περιστρεφόμενες κοπτικές κεφαλές χρειάστηκαν ένα μήνα δουλειάς για κάθε χιλιόμετρο. Συνολικά απαιτήθηκαν τρία χρόνια δουλειάς.
Οι σήραγγες ανοίχτηκαν σε μέσο βάθος, κάπου 45 μέτρα κάτω από το θαλάσσιο πυθμένα. Όταν τα δύο τμήματα της βοηθητικής σήραγγας πλησιάσαν μεταξύ τους στα 100 μέτρα απόσταση, ανοίχτηκε μια μικρή σήραγγα με τα χέρια, για να τα συνδέσει. Οι εργάτες των δυο χωρών συναντήθηκαν στα τέλη του 1990. Ανάλογες συναντήσεις στις σιδηροδρομικές σήραγγες πραγματοποιήθηκαν στις 22 Μαϊου και 28 Ιουνίου του 1991.
Επτά μήνες αργότερα συνδέθηκαν ολοκληρωτικά και οι τρεις σήραγγες και ήσαν έτοιμες να καθαριστούν και να υποδεχθούν τις σιδηροτροχιές. Ταυτόχρονα άλλα συνεργεία ετοίμασαν τους αντίστοιχους σταθμούς στο Φόλκστον της Αγγλίας και κοντά στο Καλέ της Γαλλίας. Τα εγκαίνια της Σήραγγας της Μάγχης έγιναν στις 6 Μαϊου του 1994 από τον πρόεδρο Μιτεράν και τη βασίλισσα Ελισάβετ.
Τα αυτοκίνητα, τα λεωφορεία και τα φορτηγά μεταφέρονται ασταμάτητα από τη μια χώρα στην άλλη. Επιβιβάζονται σε φορτηγά βαγόνια στον ένα σταθμό και αποβιβάζονται στον άλλον μετά από 35 λεπτά διαδρομής. Ηλεκτρικές μηχανές σέρνουν τα βαγόνια με ταχύτητα 160 χιλιομέτρων την ώρα. Υπάρχουν επίσης ειδικά τρένα που μεταφέρουν επιβάτες σε διαδρομές χωρίς στάση ανάμεσα στο Λονδίνο, το Παρίσι και τις Βρυξέλλες.

Παρακολουθήστε στα παρακάτω βίντεο ένα ντοκιμαντέρ για το πως κατασκευάστηκε η σήραγγα της Μάγχης.









Από κ. Νεκτάριος


Για Μας

Η φωτογραφία μου
Είμαστε οι μαθητές και οι μαθήτριες της Έκτης Τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης. Μαζί με τους δασκάλους μας φτιάξαμε αυτό το ιστολόγιο για να μοιραζόμαστε μεταξύ μας αλλά και με παιδιά από όλη την Ελλάδα, ενδιαφέροντα κείμενα, εικόνες, βίντεο κτλ.

Αναζήτηση

Φίλοι Από Άλλα Σχολεία

Αναγνώστες

Επισκέψεις

web counter

Πρόγνωση Καιρού

Vladstudio